Cum am facut-o prima oara, pentru a multa oara

(n-am mai scris de mult, asa ca fiti rabdatori)

Ca orice cetatean responsabil, care nu vrea cu niciun chip sa invete din greselile altora, am vrut si eu sa ma dau cu Win8. Asa, de-al naibii. Da' si sa vad ce le-a mai crapat mintea baietilor de la μsoft. Asa ca mi-am pus laptopul (si creierul din dotare) la treaba si l-am instalat. Iaca dara un scurt review personal, cu pro si contra, rezultat din scurta mea experienta:

PRO
- pare a se misca putin mai repede decat Win7;
- pare sa boot-eze mai rapid ca Win7;
- poti sa-l personalizezi cam cum te indeamna simtul artistic;
- task managerul e mult mai avansat si poti vedea mai exact ce-ti papa resursele;
- aaaaaaa, gata
- ba nu! era sa uit de optiunea "Windows to go" din varianta "Enterprise", pe care o pui pe un HDD portabil, te legi la orice computer si ai sistemul cu tine (dupa o scurta configurare automata a sistemului gazda).

CONTRA
- interfata Metro e cam de cacao daca n-ai un display touch;
- componentele preinstalate (gen "People") sunt cam pacatoase la configurare, ca sa nu mai spun ca-ti baga pe gat conturi de "live" sau "hotmail";
- daca n-ai cont de "oricechestiemicrosoft", musai sa-ti faci, ca accesul in Win8 e legat de contul de "oricechestiemicrosoft";
- lipseste butonelul de "Start", dar asta poate e un neajuns pentru cei "spalati pe creier" de versiunile anterioare de Win (ca sa fiu open-minded);
- toolbar-ul lateral nu apare decat daca te duci in coltul dreapta-jos sau dreapta-sus. Logic ar fi fost sa apara si pe lateral-dreapta;
- in fine, pe partea de optimizare a resurselor cred ca are oarece bug-uri (inca), pentru ca incercam sa ascult un stream in winamp si, de fiecare data can faceam oarece chestii care implicau mai multa procesare grafica (adica sa iesi din panel-ul "desktop" in panelul "start", o chestie elementara de altfel) aparea o mica sacadare pe audio. chestie care se vede si in task manager, la incarcarea procesorului.

Una peste alta, n-a fost o experienta total neplacuta dar, baieti, mai cautati-ma peste vreun an de zile. De fapt, daca stau sa ma gandesc, cam asa a fost si cu trecerea de la XP la 7. Nu-mi pomeniti de Vista, ca va-njur.
De partea de "autorizare, activare, genuine" si alte dude vorbim in particular daca vreti, da' internetul e mare ;)

Comentarii