Veganii - za niu shit

Dragilor, n-am nimic impotriva vegetarienilor, iar acest text nu se adreseaza celor care au o problema medicala cu carnea sa fie clar! Am tinut sa subliniez asta din start. 
Numai ca... 
Banuiati ca urmeaza expresia, nu? Pana nu de mult, vegan insemna, cam pentru toata lumea, locuitor al unei planete din sistemul Vega. Pana nu de mult, la Hollywood nu era un trend sufocant sa devii vegetarian. Pana nu de mult, vegetarieni erau oamenii care aveau o problema cu carnea. Acum, ura impotriva carnii e fashionable, e cool. Hipstereala vegetariana incepe sa ma agaseze. Cam ca hipstereala discriminarii rasiale, care a dat in alte alea si nu numai in Statele Unite. Facebook-ul se umple de retete "vegane", internetul duduie de recomandari "vegane", emisiunile culinare "vegane" abunda. Numai ca, pentru mine (care am si incercat un substituent pentru carne pe baza de soia) pare mai degraba o avalansa iscata de o moda, nu neaparat de o necesitate fiziologica sau de o convingere ferma. Branza, lapte, pate, carne, toate facute din soia (&co), ma iertati, oi fi de moda veche, da' parca sunt prea mult. Chiar credeti ca soia procesata masiv (ca altfel cum s-ar obtine toate minunile din ea) nu are elemente toxice? Let's get real! Cu putina sinceritate din partea producatorilor si cu aplecare mai atenta asupra etichetelor am constata ca substitutele pe baza de soia sau alte "te miri ce" sunt cam la fel de "nocive" ca si produsele pe care le imita. Parerea mea? E ca si cand ai face amor cu o femeie gonflabila, sau ca o intalnire fierbinte cu mana ta dreapta. O sa ajungem sa reformulam o mai veche expresie in "ce ne-aduce soia noua? Lapte, branza, carne, oua." 
Si-acum puteti sa-mi umpleti frigiderul cu carne (sic!).

Comentarii