Noul presedinte este... Referendumul

"Ce sa fie, nu-i nimic, a trecut acceleratul”.... Adica s-a terminat si primul tur al alegerilor prezidentiale. Dincolo de autobuze, retorica, incrancenare, masinarii de partid, sectii speciale, hai sa va spun cu ce am ramas. In primul rand cu un gust amar, pentru ca cel care s-a prezentat in alegeri ca o alternativa la ceea ce am tot macinat si ne-a macinat de 20 de ani incoace, n-a stiut sau n-a putut sa convinga. Crin Antonescu a fost lamentabil, atat in confruntarea “celor trei”, cat si in declaratiile de dupa exit poll-uri. Daca domnia-sa a crezut ca tinerii, si asa bombardati cu scandaluri de toate felurile si din toate partile, vor marsa la inca o transa de atacuri la persoana si, mai mult, la familiile contracandidatilor, ei bine, s-a inselat si asta l-a costat. Nu stiu cine i-o fi bagat in cap ca cea mai buna varianta ar fi un discurs de tip tabloid. Domnule Antonescu, ori v-ati ales prost consilierii, ori nu i-ati ascultat. Oricum, impresia generala a fost ca, pe langa cei doi, dumneavoastra erati doar bufonul curtii. Ne-ati insultat inteligenta si acum platiti pretul. N-au rost acuzele de frauda, v-ati fraudat singur. Trecand peste aceasta amaraciune, ajung si la referendumul care, dupa umila mea parere, este primul pas real in reformarea clasei politice indigene. Uninominalul n-a fost decat o gogorita, o petarda politica menita sa prelungeasca pseudo-legitimitatea unor indivizi care au cu totul alte interese decat serviciul public. Referendumul insa, chiar daca aplicarea lui va fi dificila si se vor gasi destule bete de pus in roate, spune clar un lucru. Si nu numai sistemului politic, ci intregului sistem public: ne-am saturat de incompetenta, de impostura, de sforarii si clientelism. In rest, pentru turul doi, am ajuns iar in situatia de acum 5 ani si poate n-ar fi rau ca fiecare dintre cei doi candidati sa inteleaga un lucru. Oricine ar ajunge presedinte si orice guvern ar trece de Parlament, deciziile se iau in alta parte. Cel putin pana trece criza si rambursam toate imprumuturile. Asa ca s-o mai lasam naibii de politica, pentru ca mai trebuie sa si muncim in tara asta.

Comentarii

Ziggy a spus…
Tu, in mod elegant, spuneai "a trecut acceleratul". Eu o simt, mai degraba, ca o teleguta din care se ridica miasme de oua fierte si parizer usturoiat. Nu mi-am facut nici iluzii, nici sperante la acest vot prezidential pentru ca sunt unul din milioanele de alegatori dezgustati dar care, am pledat macar prezenta la vot.
Imi rasuna in minte versurile celor de la Luna Amara - Folklor : "Ce-ai votat ? Ce-ai votat ? Cum se face c-ai uitat? Pe cei ce au murit ca sa-ti fie bine tie/ Sa-ti fie bine tie..."
Si mi-e rusine si miroase...in intreaga Romanie.
Corina a spus…
Desi sunt dezgustata de ce se intampla am votat. Am mers pe principiul: orcine da nu actualul presedinte. Nu ma pricep la politica si nici nu vreau sa ma pricep dar inca sper...Total de acord cu tine Catalin
Catalin a spus…
Vad ca "masina de presa" si-a facut datoria. Celebra expresie "voturi anti-Basescu" a taiat santuri adanci in creier. Dar ma intreb de ce trebuie sa votam anti-ceva ? De ce n-am vota PENTRU ceva ? Si inca o intrebare: oare nu cumva acest etern vot "anti" ne-a adus aici ?
Cougar a spus…
a dat şi la voi avionul cu soluţie d-aia de ţînţari? că la mine-n piaţă-s numa' roşii albastre.