Mai putina paine, mai mult circ. Asta vrem ?

Am stat si eu, ca orice copil de varsta mea, si m-am uitat saptamana trecuta la "Alba ca Zapada si ce 7 pitici". Pe Prima (placuta supriza, dar nu e nici prima si, sper, nici ultima). Fireste ca dublajul m-a deranjat putin, mai ales ca eu stiu foarte bine varianta originala, insa, in afara de "ai-ho, ai-ho, suntem pitici MISTO", restul dublajului a fost chiar OK. Si vocile bine alese, si secventele cantate bine. Una peste alta, o versiune reusita si nu "macelarita", asa cum am avut ocazia sa vad foarte des in ultima vreme la desene animate. Am aflat mai apoi si cateva rezultate din masuratorile de audienta. Market share de 25%? Pare incredibil, nu? Cred ca nici asa-zisele show-uri pline de manele si manelisti nu ajung la atat. Si mi s-a iscat o intrebare, ca tot vorbesc unii in ultima vreme ca romanul vrea manele, scandal si sex; sa fie "manelizarea" mass-media un rezultat al cererii publicului? Sau e mai degraba un fel de "easy way out" pentru televiziuni, radio-uri si ziare? Ca, vorba ceea, e mult mai usor sa zgarii un articol despre cum a luat Minune j'de mii de euro la o nunta sau cine cu cine s-a mai cuplat/culcat. Nu-ti trebuie multa carte si nici vreun limbaj mai elevat (a se citi "normal") ca sa faci asta. Cine vrea de fapt sa ne mareasca portia de circ, ca sa uitam de paine? E o intrebare...

Comentarii

carmen a spus…
Am urmarit si eu "Alba ca zapada", amintindu-mi de copilarie...si chiar m-am simtit mica. De cate ori imi aduc aminte de "Alba ca zapada", imi vine in minte povestea lui Mihaita :D, si de fiecare data ii dau dreptate pustiului.
Vezi aici http://carmensima.ro/2009/04/ , ca mi-e lene sa mai scriu o data ;)
carmen a spus…
http://carmensima.ro/2009/04/24/

aici, mai sigur :D
Catalin a spus…
Parerile copiilor se schimba, insa as fi tare curios, daca l-ai pune pe Mihaita sa aleaga intre "Alba ca Zapada" si vreo monstruozitate cu pretentii de desen animat de pe Animax sau Jetix, ce ar alege ?
carmen a spus…
Cu siguranta ar alege Animax sau Jetix si desenele cu monstrii si scarbosenii... Doar eu mai urmaresc "Alba ca zapada" si "Tom si Jerry". :D
Catalin a spus…
un adevar trist... de altfel nu e prima data cand ma gandesc ca CNA-ul freaca menta in ceea ce priveste canalele de televiziune pentru copii.
carmen a spus…
Ai urmarit vreodata noile desene animate?... Te-ai ingrozi ce vocabular scarbos folosesc personajele... si ne mai miram de comportamentul copiilor din ziua de azi. :(
Catalin a spus…
de-asta spuneam ca CNA-ul doarme-n bocancii statului...