Lipitori de Romania

Citeam pe blogul lui eCostin (eCostin.com), ca anul trecut, un roman a produs, in medie, 5381 EUR, fata de 28.280 EUR pe cap de cetatean german furajat sau media din UE, de 23.630 EUR. Asta e realitatea statisticilor. Exista si o alta realitate, cea a oamenilor care chiar au treaba in tara asta. Am facut o socoteala simpla si am ajuns la concluzia ca eu, impreuna cu sotia mea, am produs anul trecut o suma apropiata de suma medie produsa in Germania. Da, stiu, o sa spuneti ca noi suntem doi, iar suma din Germania e data per capita. Dar, sa fim seriosi, Romania nu e Germania, nici ca nivel de salarizare, nici din multe alte puncte de vedere. Insa nu asta e problema. Problema este ca noi doi am tinut "in spate" vreo 3 cetateni carora le-a fost mult mai usor sa stea acasa si sa se uite la telenovele, sa dea rasol la locul de munca, sa "sparga" usa cu capul la ora 4, ca "s-a terminat programu'", sau sa se planga ca lor "nu li se da". 3 cetateni carora, daca le spui sa munceasca 10-12 ore pe zi, risti sa-ti auzi toate rudele enumerate in cele mai crancene ipostaze, 3 cetateni care, mai mult sau mai putin metaforic, ne-au bagat mana in buzunare. Si sunt sigur ca sunt multi cei aflati in situatia noastra. Multi care s-au saturat de "lipitori". Ei bine, din cate-mi aduc eu aminte de la bunici, o metoda foarte buna pentru a scapa de lipitori, era sa le atingi cu un fier inrosit. Si, oricat de drastica si primitiva ar fi masura, cred ca o solutie ar fi sa ii "marcam", ca pe vite, cu fierul incins, pe frunte. Cu toate ca, la nivelul lor de intelegere, nu stiu cata eficienta ar avea....

Comentarii