Mama ei de virgula !

Stiu ca a trecut cam multa vreme de cand infieram cu manie proletara si chiar puneam la mare indoiala capacitatile lingvistice ale tagmei copywriterilor. Asa ca mi-am dres putin glasu', sa-mi treaca raguseala, ca e musai sa mai zic oarece. Nu de alta, dar sa nu ne trezim cu vreun decret/ordonanta, ceva, care sa elimine din gramatica biata VIRGULA. Si daca anii trecuti, gogomanii de genul asta se intamplau de regula la agentii mai mici, cu conturi mai mici, cu clienti mai mici, conform principiului entropiei (sau a lui Murphy, dracu' mai stie), fiecare generatie care urmeaza e mai "slab pregatita" decat (sic!, Exarhu) cea anterioara.
Asa se face ca dragul de Ariel, face acum "hainele curate ca noi". Sa fie clar, nu ca voi, nu ca ailalti! Ca NOI, da? Sau poate sunt eu prea limitat si nu inteleg adaptabilitatea produsului. pentru ca, normal, intr-un fel pastreaza Ariel hainele curate pentru un boschetar sau un politician si in cu totul alt fel pentru un cinstit calugar sau un pici de 1, 2, 3 anisori. Probabil tehnologia asta, cu "ceva" 7 a invatat sa vada in sufletu' omului. Asteptam si viitoarele variante de detergeni, capabili de discernamant, pentru ca d-astia cu fermoare sau cu milioane de capsule de parfum ne-am cam saturat.
 
Revenind insa la tema, e tare nasol in ziua de azi sa nu ai un copil cu aroma de portocale. Daca al tau e cu aroma de capsuni sau ananas, e clar, "raceala si febra cea rea" il va incolti. Pentru ca mama are incredere numai in "Nurofen pentru copii cu aroma de portocale". Bietii pici cu aroma de lapte regurgitat sau scutec plin, n-au nicio sansa. Stiti ca se discuta acum ceva vreme despre manipularea genetica, in asa fel incat un copil sa aiba ochi albastri, parul blond... Iata noua provocare: copiii cu arome. Mai exact, cu aroma de portocale, ca sa poata invinge "raceala si febra cea rea".

Apropos, ati remarcat rebranding-ul facut de Cosmote? Acum, acest operator este doar pentru femei. Cum am putea altfel interpreta: "Vedem lumea ca tine plina de pasiune"? Bine, ar mai fi si variante cu "plina de actiune" sau "plina de energie". Insa e clar, "vedem lumea ca tine plina", deci la feminin. Sau poate se adreseaza si laturii feminine din noi, toti barbatii.

Si asta e doar ce mi-a sarit in ochi in ultima vreme, n-am stat sa casc gura la toate "dudele" pe care incearca unii sa ni le bage pe gat cu mash-uri cat blocu'. Am dat doar cateva exemple. Si stau si ma intreb: oare cat costa o virgula intr-o agentie de publicitate? Reformulez: cat costa in ziua de astazi un copywriter care sa stie gramatica limbii romane?

Comentarii

Dragos a spus…
Scump taica, scump. Dar, fie vorba intre noi, oare mai exista si de ala care sa stie gramatica limbii romane? Imi vine a crede ca pentru angajator nici nu mai conteaza sa stie gramatica. Astia fac parte din categoria celor pentru care cratima este unealta agricola...
Catalin a spus…
cratima? sa fie un fel de cratita mai mare ? :)))) acum, serios, am fost la cateva interviuri pentru un job de copywriter pe la diverse agentii. nicaieri n-a trebuit sa dau un simplu test de gramatica limbii romane. dupa unele interviuri nici macar nu m-am obosit sa ma mai interesez, calitatea celor cu care am discutat nu merita efortul. la altele am primit "teme pentru acasa" pe care, dupa ce am fost refuzat, le-am vazut, putin modificate, aplicate pentru diversi clienti. iar job-ul l-a primit un pusti plin de lanturi, tatuaje si fumuri, ca doar asa se defineste creativitatea, nu ?