Spune-mi cu cine te solidarizezi, ca sa-ti spun cine esti.

Circula, zilele astea, prin multe guri, cuvantul solidaritate. Un concept nobil la origini. Pervertit insa de realitatea indigena.
Mi se spune sa ma solidarizez cu haita bugetara. Pentru asta, sa fiu de acord cu diminuarea veniturilor mele din drepturi de autor. Eu incerc in fiecare zi sa invat ceva nou, sa fiu mai bun si mai eficient in ceea ce fac, eu n-am timp de facut integrame la birou, nici de povestit telenovele, nici sa sprijin "cu abnegatie" stalpii teraselor. Eu nu iau spaga, nu-mi bat joc de nimeni, nu ma fac ca muncesc, n-am 13 salarii intr-un an de 12 luni, daca nu mai am de lucru, nu primesc somaj... Deci, sa ma solidarizez cu cine ?
Mi se spune ca trebuie sa ma solidarizez cu "inundatii". Dar eu nu mi-am facut casa in albia vreunui rau, nu stau la birt sa-mi beau ajutorul de somaj in timp ce altii imi scot noroiul din casa, nu ma plang ca "nu mi se da", mie nu-mi face statul casa, nu privesc de la masa cu 5 mici si doua beri cum inalta militarii digul de protectie, nu tai cu nemiluita padurile. Sigur, e tragic ce se intampla, insa sunt multe lucruri ma fac sa ma intreb din nou: sa ma solidarizez cu cine ?
Mi se spune sa ma solidarizez cu pensionarii. Pai eu nu castig 5.000 de lei pe luna (sa nu vorbesc de 10.000 si chiar 20.000), eu nu impun decizii care sa faca praf economia (si asa subtiata) a tarii, nu spun ca "eheeee, pe vremea lu' Ceausescu era mai bine", am plan de pensie privata, ca sa nu atarn pe umerii altora la batranete, n-am certificat de revolutionar obtinut "pe spranceana", nu conduc nicio masina in conditiile in care sunt declarat oficial ca nevazator. Recunosc, nu e roza situatia pensionarilor, dar sunt multe lucruri care ma fac sa ma intreb iarasi: sa ma solidarizez cu cine?
Eu sunt dintre "ciudatii" care se solidarizeaza cu actele de cultura, cu protejarea naturii, cu bunul simt, cu cei care muncesc de le sar capacele, cu cei care au curajul sa spuna lucrurilor pe nume, cu cei care nu-si vand sufletul pe un morman de bani soiosi. Cu mine cine se solidarizeaza?

Comentarii

Cougar a spus…
da, e clar, ai înţeles perfect ce-i aia solidarizare şi la ce se referă ea. hai românia!
Lost a spus…
Eu nu solidarizez cu nimeni ca mi'e lene, mai mult de atat
Am blog deci exist da? =))