O tara cu brandu' flescait

 

Am avut aseara o discutie foarte interesanta cu Piticu (Cristi Dorombach) si Corina Georgescu (blogdeturism.ro), despre noul logo al brandului de tara. N-o sa stau acum sa arunc pisica prin diverse curti, sa caut vinovati sau sa rascolesc rahatul. Iertati-mi expresia. Ci pur si simplu o sa incerc cateva concluzii bazate pe urmatoarele fapte:



- "celebra" frunza a fost cumparata pe bani putini de pe un site specializat in design, care nu ofera si exclusivitate la cumparare (ne vom vedea, probabil, elementele grafice prin siglele unor companii, care n-au nicio legatura cu Romania, sau.. mai stii?);
- sloganul "explore the Carpathian garden" este atat de vag incat unii oameni, mai putin prieteni cu geografia vor fi foarte derutati in a identifica Romania pe harta;
- paleta cromatica aleasa e stearsa, fara vlaga, fara dinamica, prafuita, batranicioasa;
- s-a explicat ca vechiul brand de tara, cu Nastase, Hagi si Nadia nu se adresa tinerilor, care nu-i cunosc pe cei trei (stiu ca in marketing exista strategia de a-ti "creste" clientii, dar cu ce anume atrage noul logo tinerii din alte tari?);
- nu s-a pastrat absolut nimic din vechiul logo (vezi in finalul articolului) , neavand, astfel, niciun element de continuitate, cel putin la nivel vizual;
- noul logo a fost primit cu retinere (ca sa folosesc o exprimare eleganta) de catre cei care opereaza in turism, dar si de catre specialistii in branding turistic.
Principala concluzie ar fi, dupa cum spuneau si Piticu si Corina, ca trebuie sa mai asteptam, sa vedem brandul de tara integral, cu tot ceea ce include el; de la "ambalarea" ID-ului grafic, pana la strategia de comunicare si modul concret de punere in aplicare a strategiei.

Parerea mea, ca "simplu cetatean" e ca avem parte de un inceput mai mult decat ezitant, facut pe genunchi, iar pe asa ceva am mari dubii ca se poate construi ceva solid. Dar, fiind optimist din fire, astept sa fiu contrazis de evenimente ulterioare.

Comentarii