Sa nu facem excese in exces

Nu stiu cum e bobinat creierul meu, dar tema asta m-a dus cu gandul la mesajele alea stupide, pe care le ignora toata lumea, cu “consumul excesiv de sare zahar si grasimi” sau “consumul excesiv de alcool”. Seamana oarecum si cu inscriptia de pe pachetele de tigari “Fumatul poate sa ucida”…. sau poate nu. Ma rog, dupa ce-am batut campii despre ce cred altii ca e un exces nociv pentru noi, hai sa va spun ce cred eu ca e nociv in exces. Excesul de badaranie, de marlanie, de nesimtire, de prostie. Da, astea sunt de fapt excesele care dauneaza grav sanatatii. Si nu numai sanatatii personale, ci sanatatii noastre ca grup, colectivitate, natie daca vreti. Si problema e ca prea putine voci se ridica impotriva acestor excese. N-am vazut pe nicaieri inscriptii cu “consumul excesiv de nesimtire dauneaza grav sanatatii” sau “prostia poate sa ucida”. Ba chiar dimpotriva, marlania si badarania au ajuns subiecte de prima pagina in ziare si aducatoare de puncte de rating la televiziuni. Iar CNA-ul doarme linistit, “societatea civila” (si n-am pus ghilimelele degeaba) tace suspect, timp in care excesele impotriva bunului simt devin modele de urmat pentru “bizoneria” romana. Si daca si noi am tacea, ar inseamna ca ne meritam soarta. Dar n-o facem. Ceea ce ne mai da o speranta.

Comentarii