Solutii de spalat pe creier

Imi aduc aminte ca in editia de saptamana trecuta e emisiunii "Job Masters" de la Radio Lynx, mi-am iesit din pepeni. Pentru ca, desi discutam despre concursul pentru joburi in cadrul Institutiilor Europene, unul dintre ascultatori/chateri, a inceput s-o tina lant cu "lasa dom'le ca stim noi, astea sunt aranjate" sau "tot cu pile si relatii se rezolva"... Stiti voi, vechea poveste pe care bat moneda toti cei care, fie sunt incompetenti, fie le e bine si caldut acolo unde sunt (adica la stat, cat le-o mai fi), fie au crescut cu valorile astea in cap. Din pacate (inca) sunt multi din categoriile mai sus mentionate si, bineanteles, mai vin si din alte categorii. Acum, sigur ca daca reusesti sa-i dai o spaga lui Barroso, se mai poate aranja ceva, dar ma umfla rasul numai gandindu-ma la ideea :"Hai domnu' Barroso, am si eu o nepotica, e frumusica foc si disponibila rau, nu-i gasiti si ei ceva acolo?" Insa lucrurile trec dincolo de aceasta stupida intamplare. Stau si ma gandesc la toate concursurile organizate pe la noi. Si le exclud din start pe cele pentru posturile la stat. Prietenii stiu de ce. Nu, vreau sa ma refer la job-uri in companii private romanesti si chiar multinationale. Aveti idee pe cati am auzit spunand "pai ce rost are sa ma bag, ca totul e aranjat"? Si sa nu va ganditi ca erau oameni de conditie joasa spre medie. Nu, am auzit asta inclusiv de la oameni cu pregatire superioara si cu un nivel de cultura de la mediu spre ridicat. Asa mi-am dat seama ca inca n-am scapat, nici macar dupa 20 de ani, de vechile mentalitati. Iar ele se regasesc in orice categorie sociala, fara deosebire. Si, din pacate, daca pentru altele exista cursuri, training-uri, carti, terapii, pentru schimbarea mentalitatii, in afara de un Kalasnikov, nu cred ca exista altceva. Iar buba mare vine tot din sectorul de stat, unde PCR (a se citi Pile-Cunostinte-Relatii) este aproape politica nationala. Alte bube vin si din zona media, care ne bombardeaza zilnic cu asemenea exemple de "premianti", in detrimentul unor exemple pozitive, din zona politicului unde vedem tot felul de agarici ajunsi pe posturi grele... Si zau, nu stiu ce e de facut. Oare de cat timp mai e nevoie ca sa scapam de judecati putrede si mentalitati gaunoase ?

Comentarii