Nu aruncati batranii la gunoi!

M-am gandit foarte serios la cele afirmate de Florin Grozea pe blogul Hi-Q. Si in mare sunt de acord ca tentatia de a incerca ceva nou e intotdeauna mai mare decat alegerea cararilor batatorite. Insa trebuie, cred eu, facute niste precizari. Spune Florin ca "pentru fiecare om care ascultă acum o melodie Holograf există 100 care ascultă o melodie Connect-R" sau ca "la fiecare vizualizare a unei melodii Phil Collins pe YouTube vom găsi 1000 de vizualizări Justin Bieber. Și la soliste raportul este zdrobitor: Madonna are peste 200 de milioane de vizualizări pe YouTube, Lady Gaga are peste 1,2 miliarde!". Nu pot contrazice cifrele, insa, ma intreb, unde ar fi fost Bieber sau Lady Gaga daca n-ar fi fost "masinaria" de marketing si promovare din spatele lor. Daca nu ni s-ar fi bagat pe gat, de multe ori cu forta, numele lor. Pana si in spoturile publicitare apare tendinta obsesiva de a spune "noul...", "noua..." (chiar si cand nu mai e cazul). E normal sa se intample asa, pentru ca asa functioneaza spalarea creierelor si, pentru cei cu un nivel de cultura mai redus (ca sa ma exprim elegant) sau pentru cei cu o capacitate de disceramant mai mica, "tehnica" functioneaza. Mai ales ca, daca e sa ne uitam in magazine, un CD al lui Phil Collins (cele originale, nu facaturi compilate pe-aiurea) costa in jur de 50-60 de lei, in vreme ce un CD Lady Gaga poate fi gasit, "la oferta", la cel mult jumatate de pret. Si hai sa mai analizam lucrurile si din alt punct de vedere. Dupa cum spunea Cristi Manafu, AC/DC sau Rolling Stones aduna 50-60.000 de oameni la un concert. Lady Gaga sau Justin Bieber probabil ca inca mai cauta sa sara de 10.000. Insa asta nu inseamna neaparat ca tot ce e nou e lipsit de valoare. Dovada concertele "zvapaiatei" Pink (in care, ce-i drept, a cantat si piese din Queen sau Led Zeppelin). Totul e sa ai rabdare, cum bine zicea Pandutzu. Daca peste 10-15 ani vei mai asculta Lady Gaga, Bieber sau Connect-R, da, poti spune ca au valoare. In rest, e marketing curat si taiat santuri pe creier.

Comentarii