Win 8 - teste si proteste



Ma stiti, ca nu sunt genul de hipster care sa ia la calarit un sistem de operare imediat cum apare, dupa care sa ma dau lat ca-l folosesc. De regula las intre 6 luni si un an de la aparitie, sa rezolve oamenii bubele majore. Am facut asa si cu XP si cu Win7 (Vista nu se pune ca ala e o injuratura de mama, nu sistem de operare). Am facut insa un test-drive cu Win 8 si chiar m-a impresionat. Dupa ce l-am aranjat nitel, adica am dezinstalat toate rahaturile alea cu care vine (Bing, Games, IE, stiti voi…) si i-am dat peste nas cu Classic Shell, sa scap de interfata de rahat Mero UI, se misca excelent pe laptop-ul meu mai batranel, un dual core, cu 2 Gb de RAM. Ba chiar l-am instala pe un laptop cu 1Gb de RAM si se misca foarte bine. Ceea ce, luat repede, m-a mirat. Insa, dupa o “gandeala” mai aprofundata, mi-am dat seama ca, daca e conceput sa ruleze pe tablete, e normal sa se miste bine pe PC-uri. 
L-am instalat, l-am activat (printr-o metoda pe care nu v-o scriu aici, dar daca va intereseaza, vorbim pe mail ;) ), nu mi-a cerut niciun driver, le-a instalat corect pe toate din prima, a vazut toate perifericele, timpurile de start si shut down au scazut simtitor… da, imi place. La cum se misca, zic eu ca ar putea resuscita laptop-uri si sisteme "cocosate" de Win7. Mai testez nitel si cred ca-l “arunc” si pe desktop. Poate, intre timp, apare si o versiune fara Metro UI, ca tare-i enervanta. Daca nu, nu. J Oricum, va recomand variantele Pro sau Enterprise pe 32 de bit (n-am testat variantele pe 64 bit, asa ca nu ma bag). Enterprise are si “Windows to go”, foarte utila daca aveti un hard extern si vreti sa va luati sistemul cu voi oriunde. Sfatul meu este insa sa nu ma credeti pe cuvant si sa puneti mana sa testati. Bafta!
PS: DA, chiar a inceput sa-mi placa logo-ul stilizat si NU, nu ma plateste Microsoft pentru articolul asta. :)

Comentarii